Aktualności
Spotkanie wyborcze Rady Fundacji
Dnia 6 grudnia 2019 roku, w Krakowie, przy ul. Kanoniczej 25, zebranie Rady Fundacji im. Świętej Królowej Jadwigi dla Uniwersytetu Papieskiego Jana Pawła II w Krakowie otworzył ks. prof. dr hab. Kazimierz Panuś – Wiceprzewodniczący Rady, stwierdzając, iż na zebraniu stawili się członkowie Rady Fundacji oraz członkowie Zarządu.
Wiceprzewodniczący Rady Fundacji objął przewodnictwo obrad. Następnie stwierdził, że niniejsze zebranie zostało zwołane zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa i Statutu Fundacji, uczestniczy w nim 11 członków Rady Fundacji, a zatem zostały spełnione warunki wymagane do podejmowania wiążących uchwał. W związku z usprawiedliwioną nieobecnością mec. Anny Sobczak – Sekretarz Rady Fundacji, Wiceprzewodniczący polecił protokołowanie zebrania Rady Fundacji p. Łukaszowi Rzepce – Sekretarzowi Zarządu Fundacji. Otwierający zebranie przedstawił obecnym porządek obrad zebrania i zaproponował jego przyjęcie.
Przyjęto porządek obrad zebrania zwołanego na dzień 6 grudnia 2012r. w następującym brzmieniu:
- Otwarcie obrad i przyjęcie programu obrad Rady
- Przedstawienie działalności Fundacji za 2019 rok
- Przedstawienie członków Rady Fundacji powołanych przez Senat UPJPII dnia 18 listopada 2019 r. na kolejną kadencję
- Powołanie członków Rady Fundacji na kolejną kadencję
- Powołanie Przewodniczącego i Wiceprzewodniczącego Rady Fundacji
- Powołanie członków Zarządu Fundacji
- Omówienie planu działania Fundacji w najbliższym okresie:
- obchody Jubileuszu 30-lecia,
- nowa strona internetowa Fundacji,
- logotyp Fundacji.
- Wolne wnioski
- Ustalenie terminu następnego zebrania Rady i zamknięcie obrad
Przystępując do realizacji kolejnego punktu porządku obrad, Wiceprzewodniczący Rady Fundacji oddał głos ks. Andrzejowi Lichosytowi – Prezesowi Zarządu Fundacji, który przedstawił działania Fundacji zrealizowane w 2019 r. (por. załącznik poniżej). Następnie, w związku z kończącą się 31 grudnia 2019 r. kadencją Rady i Zarządu Fundacji przedstawiono Uchwałę nr 146/2019 Senatu Uniwersytetu Papieskiego Jana Pawła II w Krakowie w sprawie wyboru członków Rady Fundacji, zgodnie z §8 ust. 5 lit. b) Statutu Fundacji. Uchwałę Senatu odczytał Wiceprzewodniczący Rady.
Realizując kolejny punkt porządku obrad, w związku z kończącą się 31 grudnia 2019 r. kadencją Rady Fundacji, działając zgodnie z §8 ust. 5 lit. a) Statutu Fundacji Wiceprzewodniczący poprosił zebranych o zgłaszanie kandydatur do Rady Fundacji. Zgłoszono następujące osoby, które wyraziły zgodę na udział w Radzie Fundacji:
- ks. prof. dr hab. Kazimierz Panuś
- p. prof. dr hab. Marian Śnieżyński
- ks. prof. dr hab. Tadeusz Borutka
- ks. prof. dr hab. Maciej Ostrowski
- ks. prof. dr hab. Stanisław Sojka
- ks. dr Bronisław Fidelus.
Wobec braku innych kandydatur, Wiceprzewodniczący zarządził głosowania tajne, w wyniku których powołano zgłoszonych powyżej na trzyletnią kadencję rozpoczynającą się 1 stycznia 2020 r., a upływającą 31 grudnia 2022 r.
Realizując kolejny punkt porządku obrad, w związku ze śmiercią ks. prof. dra hab. Jana Macieja Dyducha – Przewodniczącego Rady Fundacji, przyjęto zgłoszenia do wyboru władz Rady Fundacji. Po przeprowadzeniu głosowań tajnych władzę Rady Fundacji w czasie na trzyletniej kadencji rozpoczynającej się 1 stycznia 2020 r., a upływającej 31 grudnia 2022 r. pełnić będą:
- ks. prof. dr hab. Kazimierz Panuś – Przewodniczący Rady
- ks. prof. dr hab. Maciej Ostrowski – Wiceprzewodniczący Rady
- p. prof. dr hab. Marian Śnieżyński – Wiceprzewodniczący Rady
- p. mec. Anna Sobczak – Sekretarz.
Następnie przystąpiono do realizacji kolejnego punktu obrad – przeprowadzania wyborów Zarządu Fundacji. Przewodniczący Rady Fundacji wyjaśnił, że zgodnie ze Statutem Fundacji, Zarząd Fundacji składa się z 3-5 członków, w tym: Prezesa, Wiceprezesa i Skarbnika, przy czym obecnie, w związku ze śmiercią ks. prał. Zdzisława Hopciasia – dotychczasowego Skarbnika, Zarząd Fundacji to Prezes i Wiceprezes Zarządu, co zgodnie z wpisami do KRS niezwłocznie wymaga wyboru nowego Skarbnika. Po otwarciu listy kandydatów, zgłoszono:
- na Prezesa Zarządu Fundacji: ks. Andrzej Lichosyta,
- na Wiceprezesa Zarządu Fundacji: p. Łukasza Rzepkę,
- na Skarbnika Fundacji: p. Magdalenę Ficoń.
W wyniku głosowania tajnego powołano zgłoszonych powyżej na trzyletnią kadencję rozpoczynającą się 1 stycznia 2020 r., a upływającą 31 grudnia 2022 r.
Przystępując do realizacji kolejnego punktu porządku obrad, Wicerzewodniczący Rady Fundacji ks. prof. Panuś oddał głos p. Łukaszowi Rzepce – Sekretarzowi Zarządu, który przedstawił plan działania Fundacji w najbliższym okresie oraz przedstawił przyczyny niepowodzenia konkursu na artykuł naukowy:
- obchody Jubileuszu 30-lecia – (1) konkurs na artykuł naukowy, (2) spektakl Jadwiga w wykonaniu Wspólnoty ‘Lilia’,
- nowa strona internetowa Fundacji – pozyskiwanie środków,
- logotyp Fundacji.
Członkowie Rady przyjęli - przy jednym głosie wstrzymującym - propozycję zmiany logotypu Fundacji, po wprowadzeniu zmian zaproponowanych przez p. prof. dra hab. Stanisława Krawczyńskiego w postaci skrótu „św.” przed między słowami „Fundacja” i „Jadwiga”.
Następnie Rada Fundacji im. Świętej Królowej Jadwigi dla Uniwersytetu Papieskiego Jana Pawła II w Krakowie ustaliła termin kolejnego zebrania na dzień 5 czerwca 2020 r. o godz. 10.00.
Wobec braku wolnych wniosków, wobec wyczerpania porządku obrad Przewodniczący Rady Fundacji stwierdził zamknięcie obrad.