logo-white.png

30lat_white.png

Spotkanie wyborcze Rady Fundacji

06.12.2019

Dnia 6 grudnia 2019 roku, w Krakowie, przy ul. Kanoniczej 25, zebranie Rady Fundacji im. Świętej Królowej Jadwigi dla Uniwersytetu Papieskiego Jana Pawła II w Krakowie otworzył ks. prof. dr hab. Kazimierz Panuś – Wiceprzewodniczący Rady, stwierdzając, iż na zebraniu stawili się członkowie Rady Fundacji oraz członkowie Zarządu.

Wiceprzewodniczący Rady Fundacji objął przewodnictwo obrad. Następnie stwierdził, że niniejsze zebranie zostało zwołane zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa i Statutu Fundacji, uczestniczy w nim 11 członków Rady Fundacji, a zatem zostały spełnione warunki wymagane do podejmowania wiążących uchwał. W związku z usprawiedliwioną nieobecnością mec. Anny Sobczak – Sekretarz Rady Fundacji, Wiceprzewodniczący polecił protokołowanie zebrania Rady Fundacji p. Łukaszowi Rzepce – Sekretarzowi Zarządu Fundacji. Otwierający zebranie przedstawił obecnym porządek obrad zebrania i zaproponował jego przyjęcie.

Przyjęto porządek obrad zebrania zwołanego na dzień 6 grudnia 2012r. w następującym brzmieniu:

  1. Otwarcie obrad i przyjęcie programu obrad Rady
  2. Przedstawienie działalności Fundacji za 2019 rok
  3. Przedstawienie członków Rady Fundacji powołanych przez Senat UPJPII dnia 18 listopada 2019 r. na kolejną kadencję
  4. Powołanie członków Rady Fundacji na kolejną kadencję
  5. Powołanie Przewodniczącego i Wiceprzewodniczącego Rady Fundacji
  6. Powołanie członków Zarządu Fundacji
  7. Omówienie planu działania Fundacji w najbliższym okresie:
    1. obchody Jubileuszu 30-lecia,
    2. nowa strona internetowa Fundacji,
    3. logotyp Fundacji.
  8. Wolne wnioski
  9. Ustalenie terminu następnego zebrania Rady i zamknięcie obrad

Przystępując do realizacji kolejnego punktu porządku obrad, Wiceprzewodniczący Rady Fundacji oddał głos ks. Andrzejowi Lichosytowi – Prezesowi Zarządu Fundacji, który przedstawił działania Fundacji zrealizowane w 2019 r. (por. załącznik poniżej). Następnie, w związku z kończącą się 31 grudnia 2019 r. kadencją Rady i Zarządu Fundacji przedstawiono Uchwałę nr 146/2019 Senatu Uniwersytetu Papieskiego Jana Pawła II w Krakowie w sprawie wyboru członków Rady Fundacji, zgodnie z §8 ust. 5 lit. b) Statutu Fundacji. Uchwałę Senatu odczytał Wiceprzewodniczący Rady.

Realizując kolejny punkt porządku obrad, w związku z kończącą się 31 grudnia 2019 r. kadencją Rady Fundacji, działając zgodnie z §8 ust. 5 lit. a) Statutu Fundacji Wiceprzewodniczący poprosił zebranych o zgłaszanie kandydatur do Rady Fundacji. Zgłoszono następujące osoby, które wyraziły zgodę na udział w Radzie Fundacji:

  1. ks. prof. dr hab. Kazimierz Panuś
  2. p. prof. dr hab. Marian Śnieżyński
  3. ks. prof. dr hab. Tadeusz Borutka
  4. ks. prof. dr hab. Maciej Ostrowski
  5. ks. prof. dr hab. Stanisław Sojka
  6. ks. dr Bronisław Fidelus.

Wobec braku innych kandydatur, Wiceprzewodniczący zarządził głosowania tajne, w wyniku których powołano zgłoszonych powyżej na trzyletnią kadencję rozpoczynającą się 1 stycznia 2020 r., a upływającą 31 grudnia 2022 r.

Realizując kolejny punkt porządku obrad, w związku ze śmiercią ks. prof. dra hab. Jana Macieja Dyducha – Przewodniczącego Rady Fundacji, przyjęto zgłoszenia do wyboru władz Rady Fundacji. Po przeprowadzeniu głosowań tajnych władzę Rady Fundacji w czasie na trzyletniej kadencji rozpoczynającej się 1 stycznia 2020 r., a upływającej 31 grudnia 2022 r. pełnić będą:

  • ks. prof. dr hab. Kazimierz Panuś – Przewodniczący Rady
  • ks. prof. dr hab. Maciej Ostrowski – Wiceprzewodniczący Rady
  • p. prof. dr hab. Marian Śnieżyński – Wiceprzewodniczący Rady
  • p. mec. Anna Sobczak – Sekretarz.

Następnie przystąpiono do realizacji kolejnego punktu obrad – przeprowadzania wyborów Zarządu Fundacji. Przewodniczący Rady Fundacji wyjaśnił, że zgodnie ze Statutem Fundacji, Zarząd Fundacji składa się z 3-5 członków, w tym: Prezesa, Wiceprezesa i Skarbnika, przy czym obecnie, w związku ze śmiercią ks. prał. Zdzisława Hopciasia – dotychczasowego Skarbnika, Zarząd Fundacji to Prezes i Wiceprezes Zarządu, co zgodnie z wpisami do KRS niezwłocznie wymaga wyboru nowego Skarbnika. Po otwarciu listy kandydatów, zgłoszono:

  • na Prezesa Zarządu Fundacji: ks. Andrzej Lichosyta,
  • na Wiceprezesa Zarządu Fundacji: p. Łukasza Rzepkę,
  • na Skarbnika Fundacji: p. Magdalenę Ficoń.

W wyniku głosowania tajnego powołano zgłoszonych powyżej na trzyletnią kadencję rozpoczynającą się 1 stycznia 2020 r., a upływającą 31 grudnia 2022 r.

Przystępując do realizacji kolejnego punktu porządku obrad, Wicerzewodniczący Rady Fundacji ks. prof. Panuś oddał głos p. Łukaszowi Rzepce – Sekretarzowi Zarządu, który przedstawił plan działania Fundacji w najbliższym okresie oraz przedstawił przyczyny niepowodzenia konkursu na artykuł naukowy:

  1. obchody Jubileuszu 30-lecia – (1) konkurs na artykuł naukowy, (2) spektakl Jadwiga w wykonaniu Wspólnoty ‘Lilia’,
  2. nowa strona internetowa Fundacji – pozyskiwanie środków,
  3. logotyp Fundacji.

Członkowie Rady przyjęli - przy jednym głosie wstrzymującym - propozycję zmiany logotypu Fundacji, po wprowadzeniu zmian zaproponowanych przez p. prof. dra hab. Stanisława Krawczyńskiego w postaci skrótu „św.” przed między słowami „Fundacja” i „Jadwiga”.

Następnie Rada Fundacji im. Świętej Królowej Jadwigi dla Uniwersytetu Papieskiego Jana Pawła II w Krakowie ustaliła termin kolejnego zebrania na dzień 5 czerwca 2020 r. o godz. 10.00.

Wobec braku wolnych wniosków, wobec wyczerpania porządku obrad Przewodniczący Rady Fundacji stwierdził zamknięcie obrad.

 

Pliki do zebrania Rady Fundacji 6 grudnia 2019 r.

fundusze.png

reczpospolita.png

malopolska.png

ue.png

Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

Zapisano